BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday 29 January 2013










































                                 Ni la koleksi jubah , baju kurung n tudungyg ina suka :) :)


my koleksi :) :)















Monday 28 January 2013

xcident..alamak..cianya diee.. :(


ala cianya..pg2 da dpt brita sedihh..kwan xcident plak 2..hmm..sy tgah kje ni..nk p skang memg xbole.. tggu cuti la sy p mlawat awk.. arap2 die ok je la.. 2la bwak g laju2 kang dh kn..org dah pesan bnyk kali xmaw dgq..sbgai kwan baik..sy memg suka bsing kt awkk..hmm.. xpela.. pas ni ok la 2..

katanya isi trkoyak??fuhhh111..biaq betoi..eeeee takotnyaaaaaaaa....

nt sy kol awex awak nah?? sruh dia p jg awk dlu..n nt sy follow kot blakag..hmmm....

Sunday 27 January 2013

besday kak aqu 24/1 wah da ckp umoq dia 21..hehhe


hepyy besday chaq..moga umor pnjng n dimurahkn rezeki.. moga dpt jdoh yg bek2 ami..hnya kek je yg mamdu adikmu beli..heheh :) :)



comei x??hew3..




epy besday adik am..fina..irfan..n wany..









cwet2... ni sepupu aqu..





moga dia bhagia ngn org yg dia sayang...

bka fb td..pas2..awex die updte status cm nie..huhu.. jiwang gak..hmm..moga2 korang bek2 saja..

awak[faridam ibrahim]...sya syang awk...
sya xnk khilangan awk...
sya jnji akn jga hbungan kita dgn sebaik mgkin k..
..... ...... ............. ......


wah..sy tmpang epy law awak dh epy skang..xmcm kpl ngn sy dlu..asyik gadoh ja..sy bole trima sbb jdh sy bkn ngn awk.. aritu sy ade nmpak awk ngn awex awk..comei gak die..bole..than..asl nk pgl sy.. nk knkln sy ngn awek awk..maaf la sy mlas la.. mlas nk ggu n tgk korng br2,, demi  Allah sy xjles pn..tp sy cume malu je..

dan lg sa2 sy nk awk tw..yg sy xnk awk cr sy lagi..da ade org lain kn skng??g la ngn dia..sy xnk awak..sy nk awk epy ngn die..bt ms skang sy msh single..insyallh..pas ni ade kot..trpulnglah pd jdoh sy.. :)

Wednesday 23 January 2013

salam..Maulidur Rasul :)


Sambutan Maulidur Rasul bagi tahun 1434 Hijrah atau tahun 2013 Masihi yang jatuh pada 12 Rabiulawal 1434 bersamaan 24 Januari 2013 (hari Khamis)




Maulidur Rasul tidak pernah disambut oleh Rasulullah SAW walaupun sekali. Begitu juga para sahabat, tidak pernah menyambut hari kelahiran Rasulullah sewaktu hayat Baginda.

Malah sahabat-sahabat sendiri pada zaman itu tidak pernah menyambut hari kelahiran mereka. Hal ini kerana sambutan itu belum menjadi budaya mereka pada waktu itu.

Pada zaman awal Islam belum ada keperluan untuk mereka menyambut hari kelahiran kerana mereka tidak mahu memikirkan usia mereka. Mereka juga tiada keperluan untuk menyambut hari kelahiran Rasulullah kerana setiap hari mereka boleh bertemu Rasulullah terutama apabila berasa rindu. Mereka ini meskipun tiada berkesempatan untuk bertemu Rasulullah, sekurang-kurangnya selawat akan meniti pada bibir mereka.

Tetapi pada zaman tabi’in, umat Islam sudah berselerakan ke seluruh dunia dan dalam keadaan itu mereka semakin jauh dengan Makkah dan Madinah. Tidak dinafikan, sebahagian mereka lupa untuk mengamalkan Islam lantaran semakin jauh daripada roh ajaran dan perjuangan Rasulullah. Mujurlah ulama masih ada lalu mengambil inisiatif untuk membimbing orang ramai ke jalan benar.

Di celah-celah itu lahirlah sebuah karya yang diberi nama al-Barzanji nukilan Syeikh Jaafar al-Barzanji. Di dalamnya mengandungi kisah Rasulullah SAW semasa kelahiran sehingga wafatnya.

Kemudian kisah itu dibacakan kepada orang ramai yang dipersembahkan dengan cara yang menarik bagi membangkitkan rasa kecintaan kepada Rasulullah SAW dan perjuangannya.

Namun untuk membangkitkan rasa cinta kepada Rasulullah SAW dalam jumlah yang lebih ramai maka diadakan majlis itu pada hari kelahiran Rasulullah SAW. Di sinilah bermulanya sambutan Maulidur Rasul dalam sejarah Islam.

Hari itu dipilih bukan semata-mata untuk sambutan hari lahir tetapi satu taktik untuk mengumpul orang bagi memperdengarkan kisah Rasulullah SAW yang semakin dilupakan. Semoga umat boleh kembali kepada ajaran Rasulullah seperti zaman sahabat dahulu.

Berdasarkan sejarah itu, maka sambutan Maulidur Rasul yang dilaksanakan pada hari ini seharusnya bukan semata-mata untuk meraikan hari kelahiran Rasul. Itu bukanlah matlamat asal sambutan tetapi lebih kepada usaha mengingatkan kembali umat Islam kepada Rasulullah SAW dan perjuangannya.

Oleh sebab itu, acara yang boleh dihidangkan pada hari itu boleh dipelbagaikan asalkan menjurus kea rah menyedarkan umat Islam kea rah mengingati Rasulullah dan perjuangannya. Kalau dahulunya dibacakan barzanji tentu tidak salah pada hari ini disampaikan ceramah di samping pembacaan sejarah Rasulullah, bernazam, bernasyid, membaca al-Quran dan banyak lagi.

Yang penting semua itu boleh menyedarkan umat Islam kepada mengingati perjuangan Rasulullah. Dengan acara tersebut tidak timbul isu bidaah seperti yang selalu kita dengar dakwaannya pada hari ini kerana semua aktiviti itu pernah berlaku pada zaman Rasulullah SAW dan baginda tidak pula melarangnya.

Pada hari ini kita tambahkan lagi aktiviti dengan perarakan sepanduk sambil berselawat dan niatnya juga untuk membangkitkan rasa cinta kepada Rasulullah SAW. Amalan berarak ini pernah dilakukan para sahabat ketika menyambut ketibaan Rasulullah SAW di Madinah dari Makkah. Ternyata perbuatan sahabat itu tidak dilarang oleh Baginda.

Sempena sambutan itu juga, ditambahkan acara memberi anugerah dan penghargaan kepada orang tertentu. Amalan ini juga dilihat baik dan boleh membawa kepada rasa minat seseorang untuk mencontohi Rasulullah.

Sambutan ini perlu dibezakan dengan sambutan Barat terhadap sambutan hari lahir diri sendiri, sambutan acara potong kek, menyanyi dan menari dan sebagainya dan juga tidak sama dengan sambutan hari lahir bagi orang yang hidup dengan mati.

Sambutan hari lahir orang yang masih hidup sepatutnya untuk mahabbah diri, amalan yang telah dilakukan dan menginsafi diri beberapa hari lagi yang berbaki untuk hidup.

Manakala sambutan hari kelahiran untuk orang yang sudah meninggal dunia adalah untuk mengambil iktibar dan teladan yang baik sebagai motivasi hidup.

Jadi, amalan kita pada hari ini menyambut Maulidur Rasul diharap diterima oleh Allah SWT sebagai ibadah. InsyaAllah. - Ustaz Hj Ahmad Baei Jaafar.


#Tema Sambutan Maulidur Rasul 1434 / 2013, Tema Maulidur Rasul 1434 / 2013


Tuesday 22 January 2013

besday..mk ndak :)


alahai..cianya kek nie..xdan tuan dia nk potong..anak dia p ptong dulu..apa2 pn ina kasi special kek kt ndak trsayang..selamat ari lahir yg ke -32... moga umor pnjang..n dimurahkan rezeki..amin!!  moga lalui ari2 yg epy pd masa yg akan datang... :) :)

Awal Dtg keja.. Rinie..he2.. :) :)



selamat pg semua..ha arini aqu jd pekerja yg baik..dtg awal 7.30 arini dah smpai office.. :) ada sebb dtg awal sbb mk cik aqu ada keja..hmm.. xpa la..law dtg awl pn xdak msalah.. kunci bilik office aqu yg pgg..hehe :)  alamak..mk cik aqu mseg kata dia dah mai tmpat keja aqu..awai plak dia balik mai..selalunya law p amik ubat kt hospital.. gerenty qamai owg..maklumlah hospital kt org rmai..apa yg pntg..sabar jela.. :)

stg dia sampai aqu kn kuaq p antaq dia kt tmpt keja dia plak.. nasib boss aqu sporting..dia bg ja aqu p..law x tw la nk bt cm na..tq puan..& encik kerana memahami saya.. :) :)

haa...pnt sgguh siapkn catatn mingguan aqu selama 2minggu aqu ta buat.. maen hntam ja..aqu bt..bole teqa 2.. hmm..tp xpa..ada gak idea yg aqu bg.. hmm,,. stg sambung balik bt keja..pnat2..sambil2 tu bole aqu maen fb dlu... hehe.. xla borink sgt bub bos aqu ada meeting arini..xtaw abs pkui bapa.. :)  tinggal aqu sorg lagii..mna kwan2 aqu..suma dok jauh..rindu depa semua... huhuhu :) 

hmmm..smlm tidoq awai ...mengantok gilaa.... pnt buat keja..  huhu.. mcm ni la law time keja pnt..qasanya blajaq pn xla pnt cm nie..  :) :)..  apa2 pn,.,.aqu cuba jd pekerja yg baik.. :)

makn bsma kwn2 lama..hehhe..epy.. huh

kebetulan ja td..g beli brg ..pas2 trjmpa ngn member lama..wah seronoknya..apa lagi..ajk apa lagi ajk p mkn la..hehe..best la ada org blanja..hehe :) :) jimat duit aqu arini.. hmm..bila lama xjmpa..bnyk pulok gosip2 hot..baq hang.. hmmm...mula la cita mcm2..smpai xlaqat nk dgaq..hehe..  dk bincg plak nk bt reunion..
aqu ok ja..bub la tgah li kn..sng la nk jmpa kwan2..org lain..da blajaq tmpt jauh..cm na tu??  

xkn xmaw tggu depa balik kot..cian plak..bukan seng cek io..nk kumpul qamai2 cm dulu..hmm.. aqu memg ta sabaq nk jmpa ngn kwan kels aqu yg lain..keja chat kot fb ja.. bila nk jmpa aqu pn..xtw..tgk2 smpai kt kenduri ja kt umah aqu..hehhe... baru2 ni kwan aqu dh branak..alhamdulilh..ank pmpn plak 2..comei sgt..mcm mk dia.. apa2  pn..moga kau jd ibu yg baek che pah io.. :) 

dah kawin tp still bdn ang kecik kawan..bguih la jg bdan hehe.. nt2 aqu free aqu p umah ang bg adiah kt baby ang nah.. la nie..xdan nk p..insyallh..ari khamis aqu p..arap2 ang da kt umah..kot2 p umah mk ang ka.. hm..xpa la..aqu selalu doakn yg trbek untuk ang.. :)

Sunday 20 January 2013

tringt kt dik mucux aqu niee.. :)



tiba2 tringt kat dik angkat aqu yg sorg nie.. ehhe :) maklumla aqu xdak adikk..dok tmpg ksih syg adik owg ja..die nie baek sgt ngn aqu.. dah lma knal..time 2..aqu form 4 n dik aqu ni br form 2.. haha.. mula2..memg aqu xknai dia pn..pas2 bole knl sbb kwan aqu ni yg mai jmpa aqu n gtw yg budak ni nk knai2 ngn aqu..aqu pn pelik tiba2 ja..lg pn aqu kn baru ja pindah skolah 2..xpa la..aqu pn xkata apa2 la.. bila trserempak ja ngn aqu mesti dia malu2 n suka senyum...sweeet ja senyum budak ni..nm dia hanif..owg pgl mat anip.. skang tgah tggu result spm la..moga2 adik dpt result yg cemerlang..akk slalu doakan yg trbek tuk adik kak nie.. die ni kje main bola ja..minat sguhh..aqu smpai xlaqat nk bg nasihat kt dia... heyyyy!! law adik aqu sndri mg bole da aqu ajaq..ni anak oeg lain..sush la.. :) :) 


lama2 bole knai sbb kawan aqu sa2 dorm ngn dia.. die first tgk pic aqu kt locker kwan aqu ni ha.. xpa la..pas 2 knal2..die ok ja cuma budax nakal skit..law ada apa2 masalah..dia slalu cita kt aqu..smpai tiap2 ari dok keja krim slam kt aqu..n surh kwan aqu yg smapaikan..kdg2 lwak gak bila tringt..samapi kwana qu jles ngn aqu sbb ada dik angkt..xdak keja kott..hmmm... apa2 pn aqu epy ada dik yg sopting cm dia..hehe..tp dah lm xcntct sbb aqu tkar no..n dia plak.. tukaq no baru..xpa la..law ada rezeki jmpa lg la..apa2 pn kak syg dik :) hehe..

letihhhh

awt arini letih sgt xtw..kira mengntok n nk tido jee..fuhh pnt la..dh letih blik dr KL..smlm xabes ag..mai keja pulak..hmm..saba jela.. hmm..cpt la ari rbu ta sbar nk cuti n blik umah ni... kiqa tringt kt umah..alamak.. journal..pn bnyk aqu xtlis ag nie..adesss..serabutt uii..dah kja xbnyak..aqu nk kelentong tulis apa ni..hahha.. pening2.. xdak kja memg bes..tp lam catatn arian xtw nk tlis apa la plak..kn lecter mai mlawat nt abis laa... aqu... :( :( ina kuatkn semangt jgn jd mlas..qajin2 la skit..huhu.. xpa2 cek terai lu...

ehem..apa2 pn best p brcuti br nie.. hmm..gambaq males nk buh..huuhu..lain kali lau qajin buh la..hehhe..hmm.. xpa nt cuti p tmpat lain plak... esh2..trkejot aqu pg td.. bla buka fb tiba2 kuar fb sepupu aqu..dia lupa logout upanya..gilala..manja gila ngn awex dia..haha..geli aeh aqu bca..hahah.. ka sja nk bg aqu tgk nie...aki jenohh.. law tgk diaa..mesti xcaya ayt jiwang yg dia bg kt awex dia..hhuhu..xpa la,.,adt org brcinta memg mcm tu... xpela  aqu xksah pn,.,aslkn korg bhagia... :) :)

Wednesday 16 January 2013

Cntiknyaaa..








Tuesday 15 January 2013


hehhe..btol ke..ciri2 yg ade kt ats tu..hihi :)

Monday 14 January 2013

awat jd lagu 2..


hahha..tiba2 kata suka kat aqu..mcm la aqu nk caya..lwaknya.. nmpak sgt suka main2 perasaan org..n mghrapkan org 2 ska dia..plik la manusia mcm nie..tlg la..ang rgt aqu pcaya ang ka.. hehe.. :)

p ckp kt owg lain bole?? erghhhhh!!!!1   tnsion aquuuu

Sunday 13 January 2013


TIba2 rindu plak kt kwan2 aqu nie.. agak2 cm na la depa skang??lm xtgok nie.. rindu gila..ta sbar rsanya nk jmpa sem depan hehhe :) arap2 prhubungan kita brbkekalan smpai bila..jgn ptus kwan suda..taw?? hmm..apa2 pn ina arap korang sume epy n slamat brLI di tmpat masing2..moga2 epy selalau.. :)














































sayang ampa semua smpai bila2.. kwan2 saya la yg selalu bt saya epy bila bsma mereka...... :)